Sidevisninger i alt

søndag den 29. januar 2012

Legebarnet kæmper mod den sure husmoder!


Forleden morgen sagde Verdens bedste Villas, at han gerne ville have juice. Men at det skulle være i den dybe tallerken, som han netop havde spist havregrød af. Jeg havde (som sædvanligt..) slået autopiloten til (den kedelige, små sure husmor.) og sagde straks nej uden at tænke over det. Så blev jeg bevidst om hvad jeg netop gjorde pr. automatik - altså siger nej og syntes jo faktisk at det var en super god ide, at drikke juice med ske fra tallerkenen - netop sådan noget mit indre legebarn elsker og hvor den kedelige, sure husmoder har taget alt, alt for meget overhånd. Derfor stoppede jeg mig selv og sagde: "Villas det må du faktisk godt. Jeg glemte lige at tænke mig om og jeg syntes det lyder som en rigtig sjov ide, så idag må du godt!"..

Det viser meget godt hvordan de to sider af mig selv kæmper mod hinanden og legebarnet trænger altså til mere plads! Det blev en fin morgen. Måske vi skal spise aftensmad på stuegulvet i aften??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar