Sidevisninger i alt

onsdag den 25. januar 2012

Kreativitet.

Der er mange ting jeg øver mig i at blive bedre til. En af dem er at bruge min kreativitet noget mere i dagligdagen. Jeg har simpelthen behov for at bruge min kreativitet - det er der jeg up loader glæde, energi og har en lille fest med at bruge min fantasi og stoltheden i at have lavet det selv - det føles bare godt og gør mig glad!

Jeg har tegnet og malet i mange år og kastet mig ud i et liv som selvstændig billedkunstner. Jeg maler stadig, i det små, men jeg syntes jeg skal afsætte mange timer til det og har ikke haft overskud til at sætte den tid af. Det er en historie i sig selv, for det handler også om så meget andet og i det store og hele handler det om prioteter og undskyldninger for ikke at stikke snotten frem på det felt.

Jeg har valgt at sige; "Ok jeg har et lille barn og en dreng med særlige behov, mit overskud er begrænset på nuværende tidspunkt, så jeg vil dyrke små, kreative projekter. Det bliver til bagning i stor stil - jeg bager brød og kage til familien flere gange om ugen og det gør jeg for at spare penge og fordi det føles godt, at stå der med dejen, at få Villas til at hjælpe og nyde nybagt brød. Villas syntes det er sjovt at være med til at bage og vil gerne forme  små dyr ud af dejen. Når vi så har sat brødet i ovnen, så er Villas begyndt at sige: "Jeg går lige ind på mit værelse og bager - jeg har nemlig et bageri inde på værelset, hvor man kan komme og købe brød og kager!".. Ok så :-)


Det gav mig lyst til at lave disse muffins til bager-butikken. Jeg er begyndt at gemme brugte tøj, som er blevet for småt eller hulet/slidt i håb om at kunne bruge det til noget andet i bedste bæredygtig stil og derfor fandt jeg noget af det tekstil frem og har foreløbig lavet disse muffins. Det er så let og hyggeligt at sidde med. Det er bare at tegne en cirkel, sy en perle på toppen, sy cirklen næsten sammen, fylde den med vat og så sy resten sammen og proppe i en muffinform. Jeg vil tro at Villas bliver glad for sine muffins. Jeg skal lige have syet nogle stykker mere og så får han dem i gave til sin 5 års fødselsdag om en lille måned..



Her er en billig ramme fra Ikea, som jeg har limet glansbilleder på og lavet en hurtig collage til Viola, som hun glad ligger og kikker på når hun er utålmodig på puslebordet.


Det er smadder hyggeligt at lave disse små projekter til ungerne og noget jeg bare VIL have tid til. Børnene er kun små eén gang og det er nu jeg vil have lov til at lave disse små sysler til dem.
Jeg er desværre ikke så stærk i strikning, så det bliver til nogle lunkne forsøg, tilgengæld vil jeg gerne sy og håber at jeg snart skal igang med at sy sommer og forårs garderoben til både Villas og Viola - så det glæder jeg mig til!

Ellers skal jeg igang med at male nogle børnebilleder, men det kommer i til at se og høre mere til senere, når jeg kan vise dem frem.

Hvis du har nogle gode og overkommelige kreative ideer, så kom og del dem med mig og andre! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar