Sidevisninger i alt

onsdag den 25. januar 2012

Weekend hos mormor.


Sidste weekend skulle min mand Lars arbejde hele weekenden. Derfor havde jeg besluttet at der skulle ske noget og det blev så et par dejlige dage nede hos mormor i Vejle.
Jeg er altid en smule spændt på hvordan det kommer til at gå, når vi skal væk hjemmefra, for Villas har brug for tryghed, rutiner og det han kender. Og for det meste går det fint hos mormor, men der er tider, hvor det bliver lidt for meget og han kravler på væggene af uro og så er det ikke sjovt. Så det ligger jo og lurer i mit baghovede: "Hvordan mon det går denne gang?".. og jeg prøver at tage mine forholdsregler, at han kommer ud at lege feks. Udeliv er det han trives bedst med.

Lørdag gik det rigtig godt. Forbavsende godt - det var simpelthen en fryd at se ham lege med biler! Hele mormors vogn-park blev stillet op og der gik timer med at lege og det er ellers ikke kotume - så jeg var lykkelig! Og det var særligt heldigt fordi vejret var rigtig skidt og slet ikke til at komme udenfor - det silede simpelthen ned konstant og var rigtig koldt.. Så lørdag var vi alle fire i himlen hjemme hos mormor. Viola kunne hygge med en ny dukke og få mormors opmærksomhed uden jalousi og jeg kunne slappe af og bare nyde at være væk fra vasketøj og dagligdag.. Tak for det mor.



















Søndag var vejret blevet fint og Villas trængte til at komme ud og få frisk luft og jord på hænderne.
Så vi måtte ud og finde på noget. Jeg er ikke den fødte udendørs-madamme, men jeg tog mig sammen og tog med ud for at hygge og lege med min dejlige dreng. Han syntes som regel at det er sjovt, når mor leger med og skruer op for fantasien og det er en fryd at høre ham konstant klukke over mors skøre ideer!
De store, gamle birketræer havde kastet en masse kvas og kviste fra sig, så vi begyndte at bygge en rede - en kæmpestor en.. Vi havde dagen før, set noget af et børnepogram om fugle, der var en havørn og lange storke, der byggede reder, så det lå ligefor at bygge videre på det. Det blev en rigtig stor og flot rede og bagefter fandt vi nogle sten, som vi lagde i - det skulle selfølgelig forestille æg. Og så kom den store, blå fugl og satte sig grinende på sine æg i reden. Det var fint.



 Der blev også gravet. En fin kakaomælksflod fandt sin plads i haven og blev straks smagt på af to glade mariehøns, som vi lavede til mormors 60 års fødselsdag sidste år. Det blev en kort (det var meget koldt.) men fin dag i haven med Villas og han var glad og tilfreds, da vi søndag eftermiddag kørte hjem til landlivet i Rigtrup..



Ingen kommentarer:

Send en kommentar