Sidevisninger i alt

torsdag den 19. januar 2012

Fremtiden kalder.



Jeg er ledig på arbejdsmarkedet og trænger til et skift i mit arbejdsliv som det så pænt hedder. Da jeg ikke har den helt store uddannelse at byde på, tænkte jeg; jeg må igang med en uddannelse! Det bliver jo ikke lettere med tiden at være ufaglært og jeg har som sagt lyst til noget nyt, så nu er det NU! What to do!?? Tja.. For at udfordre mig selv har jeg forsøgt at tænke i - for mig - andre baner end det gængse.

Jeg startede med at tænke, hvad skal mit arbejdsliv kunne give mig:
  • - jeg vil møde mennesker!
  • - jeg vil have kolleger, som jeg kan have det sjovt og rart med.
  • - jeg vil kunne bruge min kreativitet og skabe noget - gerne med mine hænder.
  •  - der skal være "lidt højt til loftet" forstået på den måde, at jeg vil have lov at være mig selv og ikke rettes ind til noget jeg ikke er, men i stedet vil jeg gerne lægge lidt låg på og tage bestik af situationen og mine medmennesker, hvilket jeg i forvejen kun synes er naturlig repsket overfor andre. Der er jo ikke noget ved at fornærme folk eller gøre dem kede af det - vi skal støtte og hjælpe hinanden i stedet.
  • - og det gør bestemt ikke noget, hvis man godt må være lidt lækker i tøjet - det trænger jeg til!
  • - Og sidst men ikke mindst, så vil jeg gerne kunne være med til at gøre verden til et lidt bedre og sjovere sted at være.
  • Nå ja og så skal der naturligvis være et job at få - og det er jo så formentlig et sted i østjylland.
Nogen forslag!?

Det eneste jeg kunne komme op med var faktisk frisør. Det er aldrig før faldet mig ind, men jeg tænkte at jeg kunne bruge uddannelsen mange steder (geografisk i dk, men også verden, hvis vi på et tidspunkt skulle flytte til udlandet og det er en mulighed.) Men efter at have talt med flere frisører standede ideen så pga mine små børn og arbejdstiderne. De mente simpelthen at ville blive svært at få en praktikplads, når jeg nu havde nogle børn jeg gerne vil hjem til - de fortrækker altså en ung pige uden børn, som kan arbejde længe og være mere fleksibel. Det forstår jeg godt, men ja, sådan er det så ikke for mig lige nu.. Så den er foreløbig røget lidt i baggrunden og det eneste jeg sidder tilbage med af ønsker for mit arbejdsliv er noget der rimer på selvstændig.

Jeg har lyst til at skrive, til at sy, lave kreative ting med hænderne, jeg har en arbejds ide som jeg går og brygger på med min mand - noget med at male og så vil jeg gerne arbejde med børn on the side..

Så lige nu ser det ud til, at jeg skal det kreative og så overvejer jeg i det små, om jeg skal få papir på al min erfaring med børn, så jeg kan få et deltids arbejde med børn og så være selvstændig ved siden af. Og ved i hvad!? Jeg har også en vild ide om at jeg skal arbejde med yoga! Jeg har kun haft en enkelt prøve time, men der er noget der siger mig, at der er noget med det yoga, så måske jeg skal undervise i yoga - engang! Jeg ved det - jeg er ikke rigtig klog! Men jeg er glad og jeg følger min intuition!

Kom meget gerne med input - tak :-)

Det kunne måske være sjovt at høre, hvad du laver og om du ville vælge samme vej idag, hvis du skulle tage stilling lige nu?? Lad mig høre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar