Sidevisninger i alt

tirsdag den 28. februar 2012

Street art - kun i de store byer?

Der var en gang for længe længe siden, hvor jeg malede et (fantastisk!) billede med titlen "Længslen efter storbyen".. Det var midt i min identitetskrise efter at været flyttet fra Kbh og Aarhus til en af verdens mindste flækker; Rigtrup.. Omvæltning.. Det er her jeg bor og efter 5 år begynder jeg at accepter at landlivet har sine fordele og bylivet sine og en kombination ef de to klart er at fortrække - for mig.. I dag var jeg så i Aarhus med min søde mand og fik en lille smule by stemning med mig - hvor var det godt!!!! Vi kom forbi en beboelses-ejendom med disse legoklodser og det kunne jeg slet ikke stå for! Den form for kreativ leg og udfoldelse, søgen - det uventede - det elsker jeg bare så højt!
Måske jeg skulle tage ved lære og gå i gang med samme kreativitet herude på landet - hvem siger det kun hører til i byerne!???




Forrige sommer, da jeg var godt gravid, haven var fuld af ukrudt (intet nyt i det.) og jeg endnu engang følte mig som et by-menneske på afveje, fik jeg en lys ide: jeg ville lave et smukt skilt og sætte ud til vejen med teksten: "Ja haven er fuld af ukrudt - tilgengæld blomstrer vores sex-liv!" Men som så meget andet, så blev det kun ved tanken, da jeg alligevel tænkte at det var lidt for hård kost for familien at blive udstillet sådan.. med den gravide mave, så gav det jo en vis slagkraft.. og det er jo bare mig der kagler op, fordi jeg syntes jeg er skide sjov - når alt kommer til alt, så er jeg som damer er flest; en lunken makrel.. Næ, jeg vil bare gerne have lidt sjov i gaden og hvis folk alligevel >snakker< - så kan de jo ligeså godt få noget sjovt at snakke om!!! :-D

Jeg får lyst til at lave noget street art - noget der kan rykke ved folk, få dem til at grine og tænke over deres egne værdier og holdninger/vaner. Men om landlivet er klar til det og omvendt om jeg er klar til at gøre det samme herude på landet - det er spørgsmålet?..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar