Sidevisninger i alt

onsdag den 15. februar 2012

Inspiration til kommende udstilling(er)


Dette er malerier af Jette Segnitz, som laver nogle billeder som ofte har noget jeg rigtig godt kan lide.. Nu skal jeg igang med at male billeder til udstilling igen og jeg har fundet disse, fordi de rummer noget jeg kan lade mig inspirer af. Det røde drager mig og kommer ofte ind i mine værker. For mig er den røde farve styrke, mod og temperamant - noget med POWER!!!
Brune nuancer, hvidt creme, sort, grafisk udtryk, et strejf af blåt, køligt og elegant - lidt grønt og lilla, orange... jeg maler allerede i mit hovede!! Det er dejligt og bliver spændene at se, hvad det ender ud med, for det bliver ALDRIG som jeg helt havde tænkt..

Til min næste udstilling tænker jeg at jeg vil prøve noget nyt og lave noget linoliumstryk også - hvordan mon det kommer til at blive?

Jeg kommer til at mangle mit gamle atelier som Villas nu bruger som børneværelse, men det skal nok lykkes alligevel med en gang afdæknings-papir og vilje og struktur i form af afsat tid. Jeg må tage mig selv og min kreativitet alvorligt har jeg måtte sande.

Jeg glæder mig til at komme igang, men skal endnu have nogle forberedelser på plads - start marts må jeg igang - indtil da skal jeg gøre mig nogle flere tanker om mit udtryk og hvad jeg helt præcis vil have som "arbejdstitel". I skal nok få lov at kikke mig over skulderen til den tid..



Ingen kommentarer:

Send en kommentar