Sidevisninger i alt

torsdag den 1. december 2011

Pakke-kalender... for første gang.. En erfaring rigere.



Sidste år nægtede jeg, at begive mig ud i at lave en pakke-kalender til Verdens bedste Villas.
I stedet fik han en "Hov!!! Se, så er der pludselig en gave til far... og så kommer der sørme en til Villas.. og hva pokker, så er der en til Viola.. - en anarki kalender" - familien fik gaver, når det passede mig og noget som jeg tænkte var et hit - jeg nægter at købe en masse ligegyldigt bras! Det gik fint sidste år, Villas var 3 år og endnu ikke helt forberedt på, hvad man kan forvente sig af julen og december. (Det skal kort nævnes at Verdens bedste Villas er udfordret på forskellige, læs: mange områder og derfor ikke alderssvarende, som det hedder sig..) I år er han meget mere bevidst om julen, julemanden og gaver.. Derfor syntes jeg, at han i år skal have en pakke-kalender, men gaver som ikke er for dyre, men brugbare og gode og ja, forventningerne til mig selv om den skide pakke-kalender er høje - jeg indrømmer det gerne!

Nå.. så blev det altså 1 december og Villas måtte få sin første pakke, som han først skulle finde... "Hvor... hvor er den mor!???" Spurgte han. "Kik op over sofaen - oppe på væggen" sagde jeg.. Og så blev den fundet og flået op. Ja jeg havde købt Spiderman strømper... Den sætning lader jeg lige stå et øjeblik..

Han har et par, som jeg købte - fordi de var skide billige dengang - da han smed bleen og vi skulle bruge tusindvis af strømper, underbukser og bukser og derfor følte jeg mig nødsaget til, at slække kraftigt på mine principper om "Nejtak til Disney-crap". Og de strømper elsker han, så jeg tænkte: nu får han sådan nogle strømper og så bliver han vildt glad for dem og så længe han har flest pæne strømper, så er jeg da bare glad på hans vejne..
Men han kikker på mig - helt forvirret og spørger:" Strømper mor??" Og så tænker "FUCK - er det slet ikke det hit jeg troede det var!?" og jeg spørger derfor, om han havde forventet legetøj eller chokolade i stedet. Ja siger han. Forståeligt nok... "Jamen der er mange forskellige pakker og nogle er der legetøj i, andre er der chokolade i og nogle er det så strømper i, som den idag" forklarer jeg, men er var selv en smule ked af det... "Så er det jo godt at vi skal ud og købe garagen idag," siger jeg opmuntrende. Han har sparet sammen til en stor, fin garage i tre etager, til sine mange, mange elskede, små biler og idag bliver han hentet tidligt i børnehaven og så skal vi sammen ud og købe den. Garagen bliver han helt sikkert glad for og det gør han også for strømperne, som han har på idag, men næste år, så er der vist ikke strømper i hans pakke-kalender......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar