Sidevisninger i alt

fredag den 16. december 2011

Julestemning søges...

Jeg må med skam indrømme at julestemningen endnu lader vente på sig... Det var som om den dukkede kortvarigt op midt i oktober, da rekalmerne råbte julen op. Ligesom de forgående år, så forsvandt den dog lige så hurtigt igen og nu går jeg så småt og panikker og tænker: Nu skal det altså være - NU må jeg simpelthen TVINGE den frem - for Villas skyld, men også for min egen..





Julepynten skal pryde det lille hjem... Ikke et surt ord om rod!... Hm.... Det er ved den søde grød ikke alt julepynt der er kønt og det syntes jeg altså at det bør være. De gamle fine glansbilleder af julemænd og engle - dem kan jeg lide og de kommer frem hvert år. Jeg klister dem på vinduet som her og på henkogningsglas med juleknas og småkager - det er julestemning i min bog!




En klassiker er jo nelike-appelsiner - dem skal der også være plads til og de dufter så dejligt. Jeg vil langt hellere sidde og lave dem, end jeg vil klippe i karton og papir.. Her har jeg lavet en variant af klementiner..


Her er et af min mormors gamle, hjemmelavede, flettede julehjerter og det er nostalgi for mig- Op i køkkenvinduet med dem!

Så mangler jeg at finde lidt gran frem - det er en simpel måde at pynte på og jeg kan godt lide det enkle.. Hyacinter og Amarylis de skal også frem i vinduerne.. og så masser af hvide lys - så begynder det at ligne noget!

På mandag skal den have en på jule-frakken og Villas holder fri fra børnehave. Vi skal bage småkager og klippe snemænd ud af karton og bare hygge - kun os to. Det glæder jeg mig til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar