Sidevisninger i alt

søndag den 11. december 2011

Det er søndag og energien er lav, men fin.
I går var jeg til julefrokost længere nede af vejen, hos min veninde Gitte og hendes faste, lille gruppe af julefrokost-girls. Det er altid en god aften! Jeg er glad for at være en af dem. Og lille Viola fik oven i købet en hjemmestrikket vest med af super-strikkeren Helene, som er rigtig sød til at give uventede og hjemmestrikkede gaver. Det var en julefrokost lige efter mit hoved: nemlig helt befriet for julemad!!! Det der kom tættest på, var Helenes hjemmelavede ristede mandler og Henriettes hjemmebagte småkager. Ellers stod menuen på Raw Food Ærtesuppe - hvilket jeg virkelig kan anbefale!! Raw Food Pastasalat - helt uden pasta. En anelse selvmodsigende, men meget delikat. Masser af hjemmebagt brød, med og uden gluten. Lækre vinter-salater med æble og granatæblekerner og rodfrugter og dips i mange afskygninger og meget, meget mere. Mit bidrag stak i en helt anden retning: jeg kom nemlig med chokolademousse med en snert af mokka og nødder. Det smagte super dejligt, men præsentationen var laaaangt fra optimal. Det lignede ærlig talt frisklagte, små kokasser på dessert-tallerkner!!!! Men så satte jeg da bestemt også sat mit præg på aftenen...

Aftenen gik med samtaler af den gode slags, den med mening og dybde, sådan kan jeg bedst lide det.
Henriette har taget en ny uddannelse indenfor healing, som jeg kunne have snakket med hende om hele aftenen og som jeg bestemt skal prøve på egen krop! Jeg glæder mig!!! Vi spillede pakkespil og drillede vores søde værtinde Gitte og tog alle hendes pakker, gang på gang. Til sidst sad hun med en stor. Den var fra mig og den var bestemt ikke det hun kunne have håbet på. Nemlig min traditionelle gave; et abselut fejlkøb af værste skuffe, beklædning og købt og foræret til mig af et familiemedlem, som vi lader forblive unavngiven for den gode karmas skyld - et, næ to, stykker tekstil af tvivlsom karakter.. ja jeg syntes det er humor - det gør Gitte ikke. Næste år, har jeg besluttet at jeg lægger det bag mig og at jeg kommer med noget hjemmelavet, småt, men godt. Så glæd dig kære Gitte!!!!

Og således blev klokken knap 02.00 da jeg åbnede døren påvej hjem af i kulden og blev henrykt over at se, at vores kat Lille Børge stod udenfor og trippede og tog imod med og så måtte vi hjem under dynen. Tak for endnu en dejlig julefrokost.



Hjemmestrikket vest fra Helene og fin, gammel kagedåse givet videre af Henriette - stor tak til jer for de meget fine gaver. Sikke en fryd!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar