Sidevisninger i alt

søndag den 11. december 2011

En skralder bliver til!

Kort før det var oppe at vende på DR2, fik jeg lyst til at prøve at "skralde". Jeg har stødt på fænomenet forskellige steder - læste og så billeder på bloggen; "Friland23" og følte mig inspireret. Af to grunde især; fordi det simpelthen er madspild uden lige og det skal da udfordres! Desuden syntes jeg bare, at det kunne være sjovt - et lille eventyr i hverdagen; hvad mon jeg finder idag!? Og som med så meget andet, så taler jeg gerne højlydt om noget i evigheder, før jeg endelig kaster mig ud i det, men i dag blev det så min første skralde-tur.




Søndag aften begav jeg mig af sted på min jomfru-færd. Og stor var min overraskelse, da jeg ankom til den næsten, lokale, store købmandsbutik og mødte en anden skralder - tænk engang - her ude på bøh-landet! Han var mindst lige så overrasket og skjulte det på ingen måde. Måske var det den lyserøde Volvo der jo næppe er anonym. Never mind - jeg hilste pænt og storsmilende for jeg var spændt!!! Det var let adgang til containeren og den var pænt fyldt..... med agurker i hundredevis.. Agurker?? Så jeg hev 4 styk op i min medbragte kasse og ledte videre.. der måtte være meget andet guf!? Bananer - masser af let brunede bananer - Jep, kom til mama! (bananer i havregrød er et must for mig og jeg har en af de aller bedste opskrifter på banankage af Nikolaj Kirk og i smoothies er de jo også altid gode..) En liter øko-mælk som kan holde sig en uge endnu - den skulle bare lige tørres af, fordi der var kommet en plet på kartonen. Masser af fint kødpålæg og rugbrød. Super.. Da jeg havde kikket containeren så godt igennem som muligt, vurderede jeg at det var fint og forsatte derpå videre til næste stop. Det blev dog ikke til så meget; Iceberg salater, store flotte tomater, en melon, peberfrugt og en lille, pose kartofler..

Jeg ved fra andre der har skraldet, at det faktisk ikke er meget jeg kom hjem med - men jeg er nu godt tilfreds! Tak købmænd - jeg lover at lave god og kreativ mad af jeres skrald. Og jeg lover at komme igen!!! Ses vi så nede ved containeren???

Ingen kommentarer:

Send en kommentar