Sidevisninger i alt

torsdag den 10. november 2011

Vinter påvej.

Så er det ved at være vinter... Det er mørkt om morgen og jeg tænder starinlys og Verdens bedste Villas spørger som sædvanligt; "Hvorfor gør dig det?"... "Jamen det er da bare så hyggeligt med levende lys siger jeg - syntes du ikke?" og jo, det syntes han. Vi taler om lyset, der bliver mere og mere sparsomt og det er svært at forstå, når man er lille.. Jeg mærker også at det er vigtigt for mig at komme ud og få lys og luft. Dagene går så hurtigt - hvor pokker bliver tiden af!? Det føles som om at nu hvor der er kommet børn, så spurter tiden bare afsted... måske lige på nær når de er syge og ved nattetid især, så står tiden jo nærmest stille!
Julen spøger allerede i magasiner, butikker og i mit hovede - og jeg planlægger og køber ind til kalændergaver til Villas. Han glæder sig til jul, kalænder og julemand. Mormor vil gerne købe en julekalænder til ham og tænker, at han skal have en chokolade-kalænder og igen så overrasker drengen, som er helt sin egen, og siger "Nej - ingen chokolade - en kalænder uden, tak!".. "Mon ikke han fortryder?" spørger mormor mig, men nej, han er fastbesluttet på at det skal være uden og jeg smiler og tænker - han er sjov, den dreng og helt speciel og super sød!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar