Sidevisninger i alt

søndag den 6. november 2011

Nejtak til pæn og ordentlig!

Hvornår er man et pænt og ordenligt menneske? Mon ikke svaret er forskelligt alt efter hvem du spørger? Jeg skal jo indrømme, at jeg blir helt bange ved bare at høre ordene "pæn og ordetlig" - jeg syntes det lyder så kedeligt... Misforstå mig ikke - jeg gad godt være sådan en med styr på tingene - en der hviler i mig selv (det arbejder jeg på!) og som ved hvor alting er og som kan sige til og fra, i overens stemmelse med hvor jeg er inden i. Jeg er nemlig en drømmer. Sådan en der sidder og tænker over alting og som gerne vil hygge med at lave haveplaner på papir og lave visionbords over ideer til haven.
(et af mine pusse-nydelige visionsbords, denne er med ideer til haven - super lækker og romantisk og ligner ikke en skid den nuværende have! Og et meget fint eksempel på den drømmer, der bor i mig og som ikke får lov at føre drømmende ud i virkeligheden pga. vat-arme, dovenskab og den perfektionist, som jeg desværre også bærer rundt på..)

Når jeg så kommer dertil, hvor jeg skal stikke spaden i jorden, så finder jeg pludselig ud af at "Hov, jeg har da vist vat-arme" og "det er da egenltig temmelig hårdt det her have-arbejde!!"... Det er ikke skide smart vel? Samtidig så er jeg impulsiv og pludselig så skal jeg altså have plantet Hyld i haven og så er det nu og så må jeg flytte rundt på planter senere, fordi Hyld ikke liiiige var tegnet ind i planen og nu får roserne så skygge og det går jo ikke... Hm... Jaja, sådan kan man jo holde sig igang. Jeg har det bare sådan med alt. Det hele skal være i orden og det er det ikke en skid og så bliver jeg tøse-fornærmet og går i baglås - se det er noget skidt.. Sådan en drømmer kan have det rigtig svært her i virkeligheden og derfor, så laver jeg helst min egen virkelighed, for jeg syntes den jeg ser udenfor - den er så kedelig.. Jeg syntes nemlig jeg ser alt for mange pæne og ordentlige mennesker - der alle ligner hinanden. Hvorfor er f.eks alle biler lysegrå eller sorte. Hvor er de sjove farver henne? Jeg kører i en lyserød og det er altså skide praktisk, når jeg holder på en overfyldt parkeringsplads!!!


Det er så knapt så sjovt, når jeg ind i mellem har en rigtig off dag og bare gerne vil være inkognito og så laver et eller andet virkelig tøse-dumt, som at glemme koblingspunktet og gå i stå i et kryds inde i Aarhus, fordi jeg sidder og tænker på noget helt andet. Så kan jeg være sikker på at der står nogle og griner og så er det bare om at grine med: "jep, jeg syntes faktisk der er sjovere ting i denne verden end at tænke på koblingspunkt og andet bil-shit, som bare skal fungere"... Jeg er ikke nogen bil-tøs og har udelukkende fået kørekort fordi man ellers er fuldstændig strandet herude på bøh-landet uden kørekort og bil! Så bilen er frihed og et transportmidel og ikke en skid andet, for mig. Og det er så også derfor jeg glemmer at vaske Daisy, som hun hedder og støvsuge den osv. Syntes det er mere vigtigt at få støvsuget og vasket indenfor hjemmets fire vægge og tro mig, det sker for sjældent og sådan er det..
Jeg føler mig tit ved siden af alle andre.. Føler mig underlig. Og nogle gange syntes jeg det er rigtig fedt, bare at være mig og stå ved mig selv og andre gange føler jeg mig håbløs og som et lille barn; Pippi langstrømpe forklædt som voksen... jeg leger bare at jeg er voksen - for det er jeg egentlig ikke og jeg bliver det heller aldrig rigtigt, for jeg har ikke lyst, det stritter imod min indre natur. Hvornår er man voksen?? Jeg føler mig voksen, når jeg tager ansvar og tænker på økonomi, vores børns ve og vel og det skal jo til. Jeg føler mig også voksen, når jeg lader hjertet råde og tænker på mine medmennesker og vil gøre noget godt for dem og når jeg involver mig i noget politisk - men der ud over, så må verden gerne beholde alt det voksen-fis for sig selv..

Det vigtigste her i verden; regel nr. 1: Stå ved dig selv og elsk dig selv for den du er. Grin af dine svagheder og bær over med andre, når du synes de er håbløse. De er bare anderledes end dig og det er godt - for forskellighed gør verden mere spændene og skaber dynamik - og så har du også nogen at grine af! ;-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar