Sidevisninger i alt

torsdag den 27. oktober 2011

Tak.

Idag var jeg en tur i den lille lokale købmand og høflig som jeg er (jojo det mener jeg da jeg er..) så siger jeg selfølgelig hej til dem jeg møder, også dem jeg (endnu) ikke kender. Således kom jeg idag i snak med en gammel dame, der fortalte om en nabo, som hun syntes var aldeles ubehøvlet, i det han ikke kunne finde ud af at sige tak til nogen som helst! Hun sagde derfor til mig, med et blik på min lille datter, jeg regner med at du lærer hende at sige tak, når hun bliver lidt størrer!? (Jo hun var lidt skrap!..) Jaja, sagde jeg beroligende. Hun kan skam allerede sige tak og det var også hendes storebrors første ord og jo, ordet tak, det bruger jeg skam selv flittigt. Så kom jeg igang med at fortælle om, hvor vigtigt jeg syntes det er at være taknemlig for stort og småt i livet - at sætte ord på det - for sådan bevarer vi bedst det positive livssyn og.... jeg syntes hun blev lidt bleg og snerpede munden sammen, men måske var det bare ren indbildning. Det blev ihvetfald tid til at komme videre med dagens indkøb og oppe ved kassen stod jeg og ventede på at det blev min tur. Da hun modtog sin bon sagde hun: "så må jeg hellere lige kikke om du skulle have snydt mig!" Jeg tænkte; tak for kaffe moster! Det siger da lidt om det ubevidste sprogbrug og jeg blev taknemlig for min egen bevidsthed og håber bestemt, at jeg giver det videre til mine børn...

Hjemme på sengekanten ved putte-tid skal Verdens bedste Villas så puttes af undertegnede og en del af rutinen er nemlig, at fortælle hvad vi hver især har været glade for i løbet af dagen. Men idag så gider han ikke - han vil fjolle og lave fis og den er jeg jo med på - man er vel ikke et stort legebarn for ingenting!! Så han fotæller at det hele har været "en rigtig prut-fis dag med prut morgenmad og prutmor og prutfar og hele dagen var bare en stor prut-fis!" Og sådan går vi sammen hele dagen igennem og siger at alt var prut-fis og vi griner og syntes vi er evigt sjove!! For sådan er vi hjemme hos os; åh så moralske med lutter gode intentioner, men vi er også bare en gang glade amatører, der elsker at lave fis og ballade og bare gerne vil udvikle os og have det sjovt imens..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar