Sidevisninger i alt

tirsdag den 25. oktober 2011

løb, løb, løb for pokker!!!!


"Hvis motion er sundt så giv det til de syge!" Sådan har min indstilling til motion været gennem årene, lidt firkantet sagt. Vi kan også bare kalde mig magelig, livsnyder, tilbagelænet - altså pæne ord for doven - slet og ret! Jeg forbinder motion med noget meget snusfornuftigt og meget lidt sjovt -og meget lidt mig. Og det er jo synd, når jeg nu gerne vil være sund, aktiv, glad og godt tilpas i min krop og syntes det er på høje tid, at jeg kommer til at STRUTTE af overskud og livsglæde (og kan glide ned i mine bukser uden besvær..) den eneste form for motion som jeg gang på gang har forsøgt mig med er løb. Jeg har løbet.... jeg mener, jeg har STARTET på at løbe ca. 37 gange i mit liv og kun meget få gange har det varet ved i mere end 3 uger. Det har altid ligesom strandet på en dårlig undskyldning, hvor af jeg kun godtager en eneste, som var min sidste og den hedder længerevarende mangel på søvn. Det gør kroppen nærmest invaldid og så har den altså lidt overlast i bare at klare sig gennem endnu en dag. Men nu sover jeg igen det meste af natten, så idag sprang jeg i løbetøjet og gik, løb, gik, løb og gik - og det var fantastisk!!!! Ca. 4 km blev det til og det er aldeles ligegyldigt. Det vigtige er at jeg kom igang og at jeg har BESLUTTET mig for, at jeg vil blive ved til det bliver en vane, som jeg ikke kan undvære. For ud over at det er sundt at komme ud med løbeskoene på, så får jeg alenetid - noget meget luksuriøst i en travl småbørnsfamilie. Jeg tænker super godt alene, ude i naturen. Jeg mærker pludselig tydeligt mig selv. Jeg værdsætter mulighederne i mit liv. Jeg mærker vinden, der rusker og nyder sollyset som også snart bliver sparsomt. Landskabet der bugter sig, gravhøjene lidt længere væk og køerne, der står og gumler græs, da jeg stopper op og hilser på dem (meget lidt imponerede over den pragt præstation som jeg syntes jeg er igang med og det skuffer mig en smule..) Jeg er meget taknemlig for at kunne bruge mine ben og sender min far i himlen en glad tanke og siger til ham; "se far - så er jeg igang igen"! Vel vidende, at mange ville give hvad som helst for at komme ud og løbe, de kan bare ikke pga sygdom og jeg skal bare kæmpe en smule med min magelighed, så det gør jeg. Og nej, jeg syntes ikke det er sjovt at løbe!!! Men jeg blir stolt over at komme afsted og det føles godt, når jeg har fået skoene på - jeg ved det vil gøre mig godt, så jeg gør som alkoholikeren og tager en dag af gangen og så bare afsted med mig! Nej, jeg skal ikke løbe hver dag - jeg skal dyrke motion hver dag; cykle, gå, danse, løbe - what ever! Men jeg ved at jeg gerne vil have for vane at løbe, så jeg regner med at skulle gøre det 2-3 gange om ugen.
Målet er sundhed, overskud, meget mere energi og livsglæde - sidegevinsten er alenetid og en god undskyldning for at skulle shoppe nyt tøj!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar